Blar i NTNU Open på forfatter "Heimburg, Dina von"
-
Barnehager som plattform for samskapt og bærekraftig samfunnsplanlegging
Heimburg, Dina von; Røiseland, Asbjørn (Chapter, 2023)Involvering av innbyggerne, og spesielt i levekårsutsatte og marginaliserte livssituasjoner, er vanskelig. Manglende involvering truer samfunnets sosiale bærekraft. Kapitlet utforsker hvordan barnehager kan brukes som en ... -
En opplevelse av mening og mestring
Bævre, Magnhild Moen (Master thesis, 2022)Temaet for denne masteroppgaven er konsulenters opplevelse av å befinne seg i tidsbegrensede team, og hvilke betingelser som er sentrale for å prestere og trives. Kravene i omskiftelige og komplekse miljøer er høye, og jeg ... -
Feeling Valued and Adding Value: A Participatory Action Research Project on Co-creating Practices of Social Inclusion in Kindergartens and Communities
Heimburg, Dina von; Langås, Susanne Vollan; Ytterhus, Borgunn (Peer reviewed; Journal article, 2021)Background: Contemporary public health problems connect to the social determinants of health, with a growing recognition of social inclusion as imperative to sustainable development. In this quest for social inclusion, ... -
Foreldredeltakelse i sikring av trygt skolemiljø
Øfstedal, Elin T. (Master thesis, 2023)Sammendrag En stor andel elever opplever mobbing i dagens grunnskole, og det gjør at det er behov for nye tilnærminger for å arbeide med mobbeproblematikk og for å skape trygt og godt skolemiljø. Forskning på mobbing retter ... -
From public health to public good: Toward universal wellbeing
Heimburg, Dina von; Prilleltensky, Isaac; Ness, Ottar; Ytterhus, Borgunn (Journal article; Peer reviewed, 2022) -
Hva må jeg gjøre for at du skal blomstre?
Seglem, Maren Pettersen (Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaven har vært å undersøke barnehagestyrers erfaringer med relasjonsorientert ledelse i barnehagen. For å belyse studiens problemstilling «Hvilke erfaringer har barnehagestyrere med ... -
Lokalbankens rolle i å fremme livskvalitet i lokalsamfunnet
Bremnes, Irene (Master thesis, 2022)Verden vi lever i er stadig i utvikling og lokalsamfunnet vi lever i blir satt på prøve. Kontinuerlige endringer og nye utfordringer gjør at alle må jobbe sammen for å skape en bedre fremtid, for oss selv og de som kommer ... -
Public health and health promotion: a salutogenic approach
Heimburg, Dina von (Master thesis, 2010) -
Recovery, Social Inclusion and the Capability Approach in Mental Health
Ness, Ottar; Davidson, Larry; Hansen, Jeppe Oute; Heimburg, Dina von (Chapter, 2022) -
Skolen som arena for å bygge fellesskap - En kvalitativ studie om inklkudering av minoritetsspråklige familier og samskapende foreldremøter
Trine Remen Smolan (Master thesis, 2023)Utvikling av god helse og livskvalitet for alle handler i stor grad om å skape et inkluderende samfunn og velfungerende arenaer for å bygge fellesskap, aktivitet og engasjement, slik at alle opplever at de hører til (Meld. ... -
Veien til førerkortet og samfunnsdeltakelse: en kvalitativ studie av hvordan deltakere av "Veien til førerkortet" opplever at prosjektet påvirker livene deres, og hva de vektlegger som betydningsfullt
Arnø, Tuva Leite (Master thesis, 2023)Denne masterstudien er tilknyttet NTNUs følgeforskning av 0-24 samarbeidet i Trondheim kommune. Gjennom seks delprosjekter prøver pilot 0-24 Innbyggernes modell ut en ny måte å støtte og hjelpe utsatte ungdommer i alderen ... -
Å lede fram en helhetlig og samordnet innsats ovenfor levekårsutsatte barn, unge og deres familier: administrative ledere og støttefunksjoners erfaringer fra en kommune
Hustad, Jenny Langset (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er tilknyttet NTNU WellFare sin følgeforskning av en kommunal pilot i den nasjonale 0-24 – satsingen. Hensikten med 0-24 piloten er å forbedre tjenestene til utsatte barn, unge og deres familier for å ...